Podkleteno Nebo
Zacetna stran - krtina.com!
# Friday, August 06, 2010

Prejšnji mesec.

Julij 2010

Potresi:

  • 53-krat (+5) se je streslo,
  • petkrat se je streslo 9.7.,
  • najmočnejši potres 24.7. ob 18:46, magnituda 3,0!

Vremenski podatki:

  • zajetih podatkov: 146.940 za 43 vremenskih postaj,
  • najvišja temp - Ajdovščina, 17.7. 13:34, 40,4 stopinje,
  • najnižja temp - Topol, 8.7. 5:26, 6,4 stopinje,
  • Burja je najmočneje pihala 19.7. 23:24, 108km/h v Podnanos1,
  • zajetih stanj vremena: 3.527,
  • največkrat je bilo "pretežno jasno" - 952-krat,
  • "dežuje" 26krat, "rahlo dežuje" 91-krat, "ploha" 44-krat, "nevihta" 59-krat.

Promet:

  • zastoj je bil sporočen 539-krat,
  • nesreča 219-krat,
  • delo na cesti pa 564-krat,
  • intervencij (nepopolni podatki) 165, največkrat "Tehnična in druga pomoč" - 49-krat.

Vozila:

  • prvič registrirana - 6.656, -6,93%
  • vsa registrirana - 1.069.264, +0,003%
  • vozniška dovoljenja - 1.276.186, +0,006%
  • največ prvič reg. - Renault: 1.219, -6,3%, Volkswagen: 765, -15,18%, Opel: 499, -4,4%
  • tipi vozil - Renault Megane: 386, +0.05%, Renault Clio: 383, -12.75%, Volkswagen Golf: 230, -24,34%
  • V Ljubljani največ - 1.856, -15,75% novo registriranih osebnih avtomobilov, v Metliki najmanj - 10, -33%.

Odvoz vozil - ljubljanski pajek:

  • 448 odvozov,
  • največ odvozov je bilo dne 13.7. - 24,
  • največkrat odpeljani Renault Clio: 30-krat, Fiat Punto: 30-krat, Opel Astra: 18-krat,
  • največkrat odpeljani z METELKOVA: 38-krat, BEETHOVNOVA: 35-krat, MIRJE: 33-krat.


posted on Friday, August 06, 2010 1:23:25 PM (Central Europe Daylight Time, UTC+02:00)  #    Comments [0] Trackback
# Thursday, July 08, 2010

Zadnjič me je prešinilo, da bi lahko malo začel s statistiko, saj zdaj zbiram kar nekaj zanimivih podatkov v geoStik-u.

Enkrat na mesec ne bi smelo bit preveč...

Junij 2010

Potresi:

  • 48krat se je streslo,
  • po štirje potresi 1.6. in 17.6.,
  • najmočnejši potres 13.6. ob 13:18, magnituda 2,5!

Vremenski podatki:

  • zajetih podatkov: 136.793 za 43 vremenskih postaj,
  • najvišja temp - Ajdovščina, 29.6. 11:05, 36,1 stopinje,
  • najnižja temp - Topol, 1.6. 5:00, 2,4 stopinje,
  • Burja je najmočneje pihala 20.6. 19:27, 98km/h v Podnanos1,
  • zajetih stanj vremena: 3.336,
  • največkrat je bilo "pretežno jasno" - 805-krat,
  • "dežuje" 50krat, "rahlo dežuje" 191-krat, "ploha" 44-krat, "nevihta" 19-krat.

Promet:

  • zastoj je bil sporočen 633-krat,
  • nesreča 176-krat,
  • delo na cesti pa 775-krat,
  • intervencij 378, največkrat "Nesreče v cestnem prometu" - 87-krat.

Najinih poti - 65,

Vozila:

  • prvič registrirana - 7.152, +0,73%
  • vsa registrirana - 1.068.930, +2,32%
  • vozniška dovoljenja - 1.275.374, +0,096%
  • največ prvič reg. - Renault: 1.301, +6,2%, Volkswagen: 902, -3,42%, Peugeot: 639, +25,29%
  • tipi vozil - Renault Clio: 439, Renault Megane: 384, Volkswagen Golf: 304.
  • V Ljubljani največ - 2.203 novo registriranih osebnih avtomobilov, v Dravogradu najmanj - 14.

Odvoz vozil - ljubljanski pajek (od 23.6.!):

  • 119 odvozov,
  • največ dne 29.6. - 22,
  • največkrat odpeljani Renault Clio: 10-krat, VW Golf: 5-krat, VW Polo: 5-krat,
  • največkrat odpeljani z Postojnska ulica: 11-krat, Mirje: 8-krat, Rutarjeva: 7-krat.

Naslednji mesec!


posted on Thursday, July 08, 2010 3:08:44 PM (Central Europe Daylight Time, UTC+02:00)  #    Comments [0] Trackback
# Wednesday, July 07, 2010

Že zadnjič sem opazil, da so kar naenkrat izginili, ampak potem pustim stat kak dan, dva, morda je to samo kakšna napaka. Nočem težit kar naprej nekaj.

Pa ni bila napaka, kar naenkrat mi ni več delovalo geslo za dostop... In sem pisal na Drsc. Na ta, meni preljubi organ. In je prišlo nazaj tole:

-------------

Spoštovani g. Kermauner,

s 30.6.2010 je Direkcija RS za ceste ukinila storitev na navedenem naslovu. Ker se je s tem datumom iztekla odločba št 090-22/2009, izdana 2.11.2009 na podlagi katere vam je bil omogočen dostop do te storitve, vas o tem nismo posebej obveščali.

Lep pozdrav,

-------------------------------------------------------------
Sandra Kržan, univ. dipl. pol.
Višja svetovalka III

Ministrstvo za promet
Direkcija Republike Slovenije za ceste
Tržaška cesta 19
1000 Ljubljana
-------------

Uau. Super! Torej lahko spet začnemo od začetka?

Da nadaljujemo vso že začeto, a zgleda še zdaleč ne izpeto kalvarijo!

Gospa Višja svetovalka III. se je spet izkazala v popolnosti birokracije, zadevo obvlada do potankosti. Vsekakor bi ji morala država dati kako nagrado, tako lojalnega zaposlenega, ki odganja državljane do konca svojih dni, je najbrž presneto težko dobiti.

Seveda pa me je vse skupaj spet zabolelo. Odnos in način organov je namreč povsem prepoznavno birokratski. Nič v smislu pomaganja ali podpore, nič! Vse je le v smislu gledanja dol z Olimpa, gledanja navzdol na navadne državljane, ki tako ali tako prinašajo le zmedo, delo in zoprne reči.

Kako ta država misli izboljšati te stvari, mi res ni jasno. Jasno pa mi je, da vsak tak uslužbenec in celoten organ meče slabo luč na vso javno upravo in na celotno državo. S tem izgublja v prvi vrsti država, v drugi pa javna uprava, ki je v teh časih na prepihu.

In kakorkoli zadevo obrnem, moje simpatije nikakor niso na strani javne uprave. In ne bodo niti takrat, ko se bo govorilo o nižanju plač.

Pa bi bilo lahko povsem drugače!

Ko bi le nekdo ponudil roko, omogočil nekaj dodatnega, kaj povedal, dal koristne napotke, se pobrigal, skratka bil dober servis za državljane! Pa ne! O, ne! Kje pa! Se bo cel sistem podrl, če se bomo šli prijazno upravo, bog ne daj!

Odgovor mora biti suhoparen, birokratski in mora čimmanj povedati.

Kaj pa ta klinc sploh rab te števce?!

Jah, pa sem šel spet poslat Zahtevo za dostop do informacij javnega značaja. Torej smo zopet na začetku. Jebemti, se počutim kot Don Kihot...


posted on Wednesday, July 07, 2010 10:57:29 AM (Central Europe Daylight Time, UTC+02:00)  #    Comments [2] Trackback
# Wednesday, June 23, 2010

V geoStik je bil dodan nov sklop - Odvoz vozil - Pajek.

Zaenkrat le za Ljubljano, za kak drug kraj bo treba še pogledati, a če podatki so, potem ne bi smel biti problem!

Do podatkov o odvozu vozil se pride v meniju Promet -> Odvoz vozil, prikažejo pa se približne lokacije s katerih je pajek odpeljal vozila.

Geo lokacija je le približna, saj je v podatkih le naslov ulice, kar pomeni, da je pajek lahko odpeljal vozilo kjerkoli s te ulice. V večini primerov to ni problem, pri kakšnih daljših in zavitih ulicah pa geo lokacija ni najbolj natančna. Tak primer v Ljubljani je naprimer Šmartinska cesta, ki teče prav od UKC pa do konca Ljubljane, vmes pa zajame še cel BTC. Kam torej postaviti oznako za odvoz? Hja, težko.

Dotik ikone pokaže katero vozilo in s kje je bilo odpeljano:

Klik na ikono, da pridemo do podrobnosti:

in nato še same podrobnosti:

V Ljubljani na Viču, na Avtosejmu, kjer se nahaja blagajna in kjer nas čaka avto, če nam ga je odpeljal presneti pajek, pa je zadeva malce drugačna. Tam se nam namreč prikažejo vsa odpeljana vozila:

Blagajno odvoza vozil lahko dodamo tudi med priljubljene, kar z ostalimi ne moremo narediti, ker se pač spreminjajo.

Podatki se tu razlikujejo od izvora, saj tam brišejo vse avtomobile po katere so lastniki že prišli. Zato včasih zgleda, da pajek nima prav veliko dela, a po teh podatkih je kar precej dejaven!

Hkrati pa se za vsak odpeljan avtomobil pošlje še podatek o odvozu na Twitter in Facebook. Če slučajno kdo opazi svojo registrsko...

 


posted on Wednesday, June 23, 2010 1:07:50 PM (Central Europe Daylight Time, UTC+02:00)  #    Comments [0] Trackback
# Wednesday, June 09, 2010

V geoStik je dodan nov sklop - Vozila.

V tem sklopu se nahajajo podatki urejeni po Upravnih Enotah o:

  • prvič registriranih vozilih - skupno število in število po znamki in znamki/tipu vozila,
  • vseh registiranih vozilih - število in procent vseh vozil,
  • vozniških dovoljenjih - število in procent vseh vozniških dovoljenj.

V Domžalah je tako največkrat registriran Volkswagen Polo (April 2010), v Ravnah na Koroškem pa imajo najraje Kio Ceed.

Podatke o prvič registriranih vozilih dobimo v meniju Promet->Vozila:

kjer so prikazane skupne številke prvič registriranih vozil po Upravnih Enotah. Ob dotiku se nam odpre okence:

Pri pregledu Podrobnosti pa dobimo okence z naslednjimi podatki:

Podatki o vseh registriranih vozilih nam povejo skupno število vseh registriranih vozil po posamezni Upravni Enoti:

ob dotiku UE lahko na hitro pridobimo podatke:

z obiskom okenca Podrobnosti pa je zadeva zaenkrat podobna:

Vozniška dovoljena je skupno število izdanih vozniških dovoljenj po UE:

na hitro si lahko ogledamo to:

pri Podrobnosti pa zaenkrat še:

Podatki se osvežujejo le na začetku meseca (nekje med drugim in petim dnevom).

Seveda je takoj naslednji korak že jasen: grafi vseh teh števil, ki bi lepo prikazovali upad ali rast števila registracij/vozil/dovoljenj.


posted on Wednesday, June 09, 2010 1:47:19 PM (Central Europe Daylight Time, UTC+02:00)  #    Comments [0] Trackback
# Wednesday, December 23, 2009

Urad informacijske pooblaščenke mi je danes odgovoril, ko sem se - jasno! - pritožil DRSCju na prejšnjo izgubljeno bitko.

Zgoraj piše: ... UGODI... BREZPLAČNO...

Ha! Ta bitka je torej moja. Seveda pa se ne slepim, da sem zmagal v celotni vojni. Tistega, za kar sem se boril (datoteko xml na spletu) namreč ni več tam, kjer je včasih bilo. In če bo DRSC zganjal tak birokratizem, kakor ga pričakujem, potem se bomo še dolgo bojevali. Kar naenkrat podatkov ne bo več tam, kjer bi morali biti, ali ne bodo ravno danes na razpolago, ali bodo vsak dan malce spremenjeni ali... oh, milijon načinov je, kako zagreniti življenje navadnemu državljanu.

Skratka, Urad IP je odločil, da sem (da smo!) upravičeni dostopati do podatkov o števcih prometa brezplačno, ne pa po povsem nerazumni ceni 153€ mesečno, kar je bila - vsaj po mojem - kar nekakšna blodnja.

Seveda sem vesel in hvaležen celemu Uradu IP za pomoč v borbi z organi, kjer je birokracija že prestopila vse razumne meje. Vsaj občutek imam, da še obstaja možnost, da še obstaja nekdo razumen, nekdo, kateremu se še da. Hudič se je bojevati sam, kjer nobenega ne briga drugega kot lastna rit. Vsi namreč vemo, da je birokracija hudir in vsi jo imamo čez glavo, a nikoli se ne borimo skupaj, vedno posamezno, vsak se znajde, kakor ve in zna. In na tem seveda birokracija dobro gradi.

Še zdaj ne razumem dobro, zakaj in čemu me DRSC toliko ovira in zakaj ne da vseh teh podatkov - pa brez odločbe in tožb in nevemčesaše - v javno uporabo? Meni se zdi prav perverzno, da hočejo celo služit na ta račun... kot da so sami dali denar za to, kot da ga nisem dal (tudi) jaz. In to prometne informacije, ki se uporabljajo povsod, informacije, ki bi res morale biti dostopne še na milijon drugih mestih. Pa komercialno gor ali dol, saj je povsem jasno, da s tem ne moreš služit! Kaj bi bil drugi korak DRSCja? Zaračunat vsem radijskim postajam, ki obveščajo o zastojih?

Informacijska doba je že dolgo tu in na vse te podatke smo morali čakati že tako predolgo. Pa še potem se dostop do njih omejuje, saj kar ne morem verjet! Me prav zanima, koliko drugih zanimivih podatkov bi bilo lahko še na voljo, pa jih nikjer (še) ni...

Zakaj je že sam pristop DRSCja takšen? Odklonilen. Naveličan. Siten. Kot da sem kot državljan le podrepna muha, le nekdo, ki samo teži, ko da sem jaz tukaj zaradi njih in ne obratno, kakor bi moralo biti? Zgleda, da so res prišli tako daleč! Vsaj tako je čutiti iz vse korespondence z njimi, še posebej iz prvih emailov. Zakaj? Čemu? So res hoteli le zaslužiti? Si povrniti stroške? Ali pa sem jim šel le pošteno na živce? Morda pa sem le zaigral na napačno struno in zadel povsem napačen čas? Kdo bi vedel...

Povsem drugače bi lahko bilo. Vsi bi bili lahko prijazni. Vsi bi se lahko domenili hitro in učinkovito. Vsi bi bili lahko na koncu zadovoljni.

Ampak NE! Treba je bilo zapravit goro denarja in naredi goro dela - cela dva meseca dela! -, da je zdaj stanje takšno, kot je bilo v začetku. Kdo bo vse te stroške in delo plačal? Ni zato nekdo - preprosto rečeno - kriv? Ni nekdo - še bolj preprosto rečeno - zajebal?

Ta naša država ima problem. Velik problem. Postaja namreč prevelika in ogromen procent ljudi je do popolnosti odvisen od nje. In še tisti, ki niso odvisni od nje, se na vse kriplje trudijo, da bi bili. Prav nič drugače ni v gospodarstvu, vse firme se trudijo obesit na javno upravo, pridobivat nepovratna sredstva, blablablablabla in tako naprej. Tisti delček podjetij, ki pa tega nima, pa o tem vsak dan sanja! S takšnim mišljenjem pa sami sebi kopljemo jamo, ki je že kar dovolj velika, da kmalu vsi vanjo pademo.

In pravzaprav me je tega strah.

Polna ODLOČBA. Res se jo splača prebrati v celoti, čeprav ima kar štiri strani! A v njej je dovolj bistroumnega razmišljanja, kjer se ne preferira same države in njenih organov, ampak se gleda na zakon s stališča državljana.

Zdajle grem poslat email na drsc, če mi lahko prosim pošljejo geslo... Heh, me prav zanima!!!


posted on Wednesday, December 23, 2009 1:18:17 PM (Central Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [3] Trackback
# Thursday, November 12, 2009

Če bi si vso to kalvarijo predstavljal kot bitko, potem sem tole bitko izgubil.

Dobro so me potegnili. Dostop do Števcev so mi sicer odobrili, a postavili tako dobro ceno, da me je na hitro minilo. 153€ na mesec, za podatke 45-ih števcev prometa po Sloveniji! Ok, na leto bi morda še premislil, ampak na mesec! Whoa.

Zgleda se bo moral s tem ukvarjati nekdo drug.

V vidu vsega tega je kar naenkrat tudi jasna prenova portala promet.si. Seveda, saj so več naredili v smeri skrivanja in zakrivanja podatkov, kot v katerikoli drugi smeri. Se komu sanja, kako bi lahko sploh sparsal števčke?

Super. Ta država je vedno bolj prijazna. Počasi se bo najbrž enako zgodilo tudi s prometnimi opozorili in na koncu še s kamerami (kot je to naprimer naredil HAK). In glavni portal (ki je sicer čist super) bo imela država in vse bo lepo in fino in fajn, vsi bomo srečni in zadovoljni.

Meni se pa to ne zdi in se mi ne bo nikoli zdelo prav. Pa če se te informacije javnega značaja postavijo na glavo ali pa kam drugam... Take informacije bi morale biti javno dostopne brez birokratskih neumnosti. In to na najlažji možni način, z vsemi podatki. In seveda brez plačila! Tudi za take "pridobitniške" strani, kot je geoStik, ki z oglasi tako nemarno služi na račun opreme in tehnologije državnih agencij! Državne zadeve bi morale biti na voljo prav vsem, njihovi podatki pa sploh!

153€ na mesec??? Če bi bil "najbolj obiskani portal" v sloveniji mogoče že, pa še tisto ne verjamem...

Ne, ne bom se sekiral.

Odgovor na mojo Zahtevo.

Konec zgodbe!


posted on Thursday, November 12, 2009 9:48:43 AM (Central Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [12] Trackback
# Monday, November 09, 2009

geoStik ima nekaj novih vmesnikov. In to na Twitter in Koornk. Na Koornku se sicer imenuje ZEVS, vendar pa je vmesnik enak.

Najzgodnejši tweet/kokodajs geoStik izdavi že ob 4:00, kjer so podatki o Soncu in Luni za današnji dan - Na koncu sta za stanje lune še dve črki: C(rkuje) ali (se) D(ebeli), da vemo v katero smer gre:

Sonce vzide ob 07:54, zaide ob 17:36. Dan je dolg 09:42. Luna vzide ob 00:01 zaide ob 13:57. Faza ob 2h je 279°, osvetljenost pa 58%. C.

Nato sledi Vremenska Napoved ZEVS za današnji dan, ob 6:00h:

Temperature od 0 do 13°C. Zjutraj bodo padavine v vzhodni polovici države ponehale.Ponekod se bo delno zjasnilo,na zahod... Več na is.gd/3TyK.

Ob 6:30, 14:00 in 19:00h geoStik obvesti o trenutnih temperaturah v Slo in bližnji okolici - merilna mesta so: Nova Gorica, Celje, Ljubljana (povprečje treh vremenskih postaj, Črnuče, Koseze, Center), Celovec, Jesenice, Bovec, Maribor, Krtina.

LJ: 8,5°C, CL: 7°C, BO: 7,2°C, JE: 7,4°C, KR: 8,5°C, NM: 8,8°C, Krtina: 9,3°C, CE: 10,2°C, MB: 10,9°C. Več na is.gd/3yRML

Ob 7:25, 11:25, 15:25 in 19:25 pa obvesti o trenutnem vremenu v Slo - Nova Gorica, Portorož, Ljubljana, Celje, Maribor, Novo mesto:

Ponedeljek, 9. novembra 2009, ob 11. uri. NG: pretežno oblačno, CE: oblačno, MB: oblačno, LJ: oblačno, NM: oblačno, Port: pretežno oblačno.

Nič drugega ni treba narediti, kot da začnete slediti geoStiku ali ZEVSu! Enostavno!

 


posted on Monday, November 09, 2009 11:51:53 AM (Central Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [2] Trackback
# Thursday, November 05, 2009

Tole je slika stanja, vzeta dol s strani www.lpt.si/parkirisca. Na njej naj bi bili online podatki o zasedenosti parkirišč.

Naj bi bili.

Pa sam ne vem, kako naj si te podatke razlagam. Naprimer: gospodarsko ima 550 mest, ampak prostih pa je 859. Super! Jih natlačijo enega na drugega? V nadstropja vam avte dajo tudi na Vrazovem trgu - najmanj v šest nadstropij!

Pa tudi, če bi imena vseh/prostih obrnil, ne bi bilo nič bolje. Bi pa druga parkirišča visela ven...

Kakor se zadnje čase zapletam z različnimi službami, se bom seveda tudi s tole, že vidim. No, pisal sem jim že...

Ker obvladovanje teh podatkov jim dela težave že kar nekaj časa. Od tega, da stran kar naprej nekaj spreminjajo - vendar le čisto malenkostno - pa do tega, da podatki sekajo ven kot nori, tako kot sedaj. Zgleda je veliko bolj donosno natikati lisice in voziti pajka. Koga brigajo pa parkirišča, še bolje, če parkiramo narobe!

Danes je torej Ljubljana popolnoma prazna, parkirnih prostorov pa kolikor hočeš, saj je vse zeleno!

Pa ne morem drugega, kot da bi v tele podatke presneto dvomil. V Lj sredi delovnega dne, pa vse prazno, prosto??? Na Petkovškovem je en (1) parkiran avto? A se hecate? Čeprav... a se je v tem tednu, kar me ni v Lj, kaj spremenilo?! Je padla bomba?

Ne vem, meni se zdi tole najmanj šalabajzersko. Nekdo je nemaren in to kar naprej.

Zakaj to vem? Ker sem se z njimi že bodel in se najbrž še bom. Saj tole nikakor ni prvič. Meni se namreč zdijo podatki o zasedenosti parkirišč kolikor toliko pomembni in dobre informacije, ki jih lahko - glede na javnost funkcije - uporabimo tudi kje drugje, naprimer v geoStiku. Se mi pa dozdeva, da se lastnikom podatkov niti približno ne sanja, čemu in zakaj jih imajo. Nekomu so dali nekaj naredit, zdaj pa se to vleče in vleče in se ne naredi nikoli do konca. Ker potrebno je delati, ne pa narediti, kajne? In najbrž nekdo prav dobro vleče celo mestno upravo za nos. Kako drugače, da še vedno ni zadeva porihtana? Po vsem tem času bi moralo delovati že na vseh parkiriščih, z zlato mašno vred! Spet pridemo do nekih podatkov, informacij, ki bi bile celo uporabne, pa se spet z njimi dela kot svinja z mehom. Zakaj? Vsaj meni je to presneta škoda.

Lahko pa se seveda javim jaz, da prevzamem ta hud in ogromen zalogaj in se grem sam redit na mestno upravo. Ali karkoli je že.

 


posted on Thursday, November 05, 2009 11:58:44 AM (Central Europe Standard Time, UTC+01:00)  #    Comments [3] Trackback
# Tuesday, October 20, 2009

Birokracija me vrže iz tira, priznam.

Birokracija je sama sebi namen, dosežena pa je s strani države, ki bi morala skrbeti za lastne državljane in jim omogočati lažje storitve, delo ipd. Pa se vse obrne v popolnoma nasprotno smer.

Števci prometa so bili naprimer ena taka super zadeva. Ki so lepo kazali, kako so obremenjene naše ceste, v katerih delih dneva in tako naprej. V Geostiku sem za njih naredil geografski pregled, kjer se je dalo takoj videti, kje so zastoji oz. če je kje kakšna nesreča, zastoj in podobno. Vse to je kar nekaj časa lepo delalo, imeli so narejeno celo dobro delujočo storitev z vsemi potrebnimi podatki, da ni bilo treba parsat direktno z web strani.

Ampak, zdaj, kar naenkrat, je šla zadeva pod geslo! Geslo, ej! In ostala sta natanko dva števca in to na najbolj prometni cesti, kjer se itak ve, da je celo jutro zastoj... Takšen števec prav nič ne pomaga. In to le en sam, za celo Slovenijo! Ampak, to je zdaj tisto, kar ljudje potrebujemo! To je prav vse, kar rabimo, vse ostalo pa je le za upravljalce cest. Ker podatke potrebujejo oni, ne pa mi, ki se vozimo po vseh teh cestah...

Seveda nisem mogel ostati tiho in sem moral povprašat, kaj se dogaja (ko sem po parih emailih le našel odgovornega):

Lep pozdrav,

kot že povedano spodaj, me zanima ali bi se dalo še vedno dostopati do podatkov o števcih prometa
Sem lastnik spletne stranihttp://www.geostik.si/, ki prikazuje informacije v geogrfski obliki. Števci prometa so mi bili od nekdaj zelo uporabna informacija, ki bi jo v svojem nekomercialnem projektu še vedno rad uporabljal.
S spoštovanjem,
Aleš Kermauner

Odgovor je prišel takšen:

Spoštovani,

podatki s števcev prometa, namenjeni širši javnosti, so objavljeni na spletni strani promet.si.
Podatki na spletni strani drsc.si so namenjeni rednemu delu Direkcije RS za ceste in zato je dostop možen samo z uporabniškim imenom in geslom.

Za pridobitev uporabniškega imena in gesla je potrebno posredovati vlogo, katere podatke mora vloga vsebovati je opredeljeno v Zakonu o dostopu do informacij javnega značaja in Uredbi o ponovni uporabi informacij javnega značaja.

V vašem pismu sicer navajate, da gre za nekomercialni projekt, vendar je iz same spletne strani razvidno, da se zraven zemljevida objavljajo tudi oglasi. V  primeru vaše vloge za dostop do teh podatkov je potrebno natančno opredeliti ali gre za komercialne spletne strani, kjer se vrši tudi trženje ali ne.

Lep pozdrav,
-------------------------------------------------------------
Sandra Kržan, univ. dipl. pol.
Višja svetovalka III
Ministrstvo za promet
Direkcija Republike Slovenije za ceste
Tržaška cesta 19
1000 Ljubljana

Povsem jasno je, da mi je tole dvignilo pritisk in ne da bi vse skupaj malo prespal - kar bi bilo najbrž pametneje - sem seveda moral odgovoriti na prvo žogo:

Lep pozdrav,

se opravičujem, vendar mislim, da je vaš odgovor res lep birokratski odgovor povprečnega državnega uradnika in ne pripelje nikamor. Še najmanj v sodelovanje in širjenje informacij, ki bi jih država - po mojem mnenju - morala posredovat. Najbrž pa je vmes neka "odgovornost", ki jo posamezna služba prenaša na drugo službo, na koncu pa kratko potegnemo uporabniki, torej državljani. Ampak to tako ali tako ni namenjeno nam, kajne?

Ne vem, namesto, da bi ljudem omogočili, da izpeljujejo vaše informacije naprej na načine, ki so ljudem dostopni, se raje zapirate vase in onemogočate dostop. Kot da bi bili samozadostni! Kar lepo kaže na stopnjo birokratizacije.

Morda pa se res lahko zgodi in obogatim s prikazovanjem oglasov na strani. Morda pa res.

Se opravičujem še enkrat, vendar se ne strinjam ne z vašim načinom dela ne z vašim odgovorom.

S spoštovanjem,
Aleš Kermauner

Razkurijo me taki, politično pravilni, odgovori, ki pravzaprav ne povejo nič pametnega in s katerimi si nimam kaj veliko pomagati. Šele po parih branjih sem prišel do ugotovitve, da je odgovor na moje vprašanje sicer spisan povsem korektno, a vseeno manjka nekaj bistvenih elementov, zaradi česa sem tudi skočil.

In nazadnje me to še najbolj boli. Pravzaprav je z vsem vse ok, vse korektno, vse lepo, nič se ne morem pritoževat. A meni še vedno čisto nič ne pomaga... Na koncu pa vse skupaj izpade tako, da sem jaz kriv. Ker nekaj hočem in težim in skačem in obtožujem in nimam pojma o "informacijah javnega značaja" in "Uredbi o ponovnem... blah, blah, blah..." Pa kaj naj grem zdaj to brat??? Kaj se pa bom kaj bolj spoznal, če bo spisano v tem - korektnem - jeziku? Arggghhhh!

Mogoče se bom pa res spravil študirat Zakon in Uredbo in bogve kaj še vse. Zanalašč. Da bom lahko težil. In jim delal delo, ki si ga tako želijo. In mogoče na koncu, po treh letih bodenja z državo, dobil presneto geslo za dostop. Za katerega bom najbrž moral plačat, ker je geostik tak hud komercialni projekt. In potem bom dobil to presneto geslo... in? Točno vem, kaj bo potem. Kar naprej bo nekdo nekaj spreminjal in jaz se bom kar naprej jezil. Pa bo treba spremenit to, pa barve druge, pa tisto, pa drug uradnik bo hotel nekaj drugega, pa nekdo bo ugotovil, da je geostik ja tako huda komerciala, da je treba... Ah! A sploh ima smisel?

Jada, jada, jada, saj vem, ampak malo se moram spucat!

Updated 23.10.2009

V navalu ideje (in zato ker sem našel obrazec na netu) pošljem Zahtevo na drsc - organ od katerega hočem podatke:

ZAHTEVEK ZA DOSTOP DO PROMETNIH PODATKOV

Podatki o naročniku:
Naročnik: Aleš Kermauner, Simbiont d.o.o.

Naslov: Krtina 36, 1233 Dob

E-mail: Ales.Kermauner@gmail.com     Telefon: 031 402 026    

Namen uporabe podatkov:

Prikazovanje stanja avtomatskih števcev prometa v spletnem servisu geoStik.
Zahteva za dodelitev gesla za dostop do stanja avtomatskih števcev prometa:

Prosimo, da nam posredujete geslo, s katerim bomo lahko dostopali do vašega servisa http://www.drsc.si/stevci/stevci_georss_si.xml, kjer so zbrana trenutna stanja avtomatskih števcev prometa.

Stanja števcev prometa prikazujemo v naši spletni geografski aplikaciji www.geoStik.si kot enega od podatkov pri pregledu prometa po Sloveniji.

Pri dostopu do števcev prometa gre vsekakor za nepridobitno dejavnost, saj se podatkov ne posreduje nikamor in nikomur proti plačilu.


Datum vloge: 21.10.2009      Podpis vlagatelja: Aleš Kermauner

Dokument je elektronsko podpisan.

Z neta sem vzel obrazec - to je pravzaprav čisto pravi obrazec z glavo in znamko organa in vse to! Tukajle sem le skopiral tekst. Dokument tudi podpišem elektronsko, s svojim digitalnim potrdilom. Me prav zanima, kaj bo naslednji korak.

Nato pride 23.10. odgovor. Spet birokratski. Jasno.

Spoštovani g. Kermauner,

v zvezi z vašo  zahtevo za dostop do informacij javnega značaja, ki ste jo podali 21.10.2009 vas pozivamo,  da jo najkasneje do 28.10.2009 dopolnite z naslednjimi informacijami:
- navedba organa, kateremu se  zahtevek pošilja,

- navedba zastopnika / pooblaščenca podjetja, 

- navedba informacij, ki jih želite ponovno uporabiti,

- na kakšen način se bo vršil prevzem zahtevane informacije,

- kako oziroma za kakšen namen bodo informacije ponovno uporabljene,

- kako in pod kakšnimi pogoji bodo dostopne javnosti.

Lep pozdrav,
------------------------------------------------------------
Sandra Kržan, univ. dipl. pol.
Višja svetovalka III

Ministrstvo za promet
Direkcija Republike Slovenije za ceste
Tržaška cesta 19
1000 Ljubljana

Zdaj pa res ne vem, zakaj sem si vse to zaslužil? Pa kaj takega sploh hočem, da me vlačijo gor in dol kot največjega cepca? Saj sem vendar prav vse napisal v Zahtevi, zakaj naj zdaj dopolnil Zahtevo? Še enkrat isto napišem? Seveda pošljem odgovor:

Lep pozdrav,

zgleda se res nikakor ne razumemo. Mogoče bi bilo res lepo od vas, da bi mi pomagali, ker se - očitno - ne znajdem najbolje.

Kolikor vem, sem poslal zahtevo z glavo Organa, kateremu pošiljam Zahtevo. Saj sem sámo Zahtevo pravzaprav prekopiral iz običajnega in verodostojnega primera Zahteve na portalu samega organa - v tem primeru drsc.

Napisal sem zastopnika podjetja - mene.

Napisal sem točno do katere datoteke želim dostopati in kaj se notri nahaja.

Napisal sem točno, kako bi dostopal do informacij - geslo!

Napisal sem, da bodo dostopne spletni javnosti v obliki spletne storitve in to brez vsakršnega plačila in pogoja.

Napisal sem namen geografskega spletnega servisa geoStik, ki geografsko prikazuje določene dogodke.

Zato res ne razumem kako in predvsem zakaj naj dopolnim svojo zahtevo? Mi lahko prosim pomagate?

Najlepša hvala.

Aleš Kermauner
Simbiont d.o.o.

Zame je to zgleda preveč. Nekdo hoče napisano nekaj točno določenega, kar pa jaz ne morem vedeti, kaj. In zgleda se bomo bongali do onemoglosti. Bom pač pošiljal Zahteve do konca časa in še naprej. Na vsako mi bodo morali pač odgovorit. Prej ali slej mi bo nekdo odgovoril drugače.

Ah, pa se pejt... Kot da hočem priti do dna državnim skrivnostim...

Hudirja, za avtomatske števce prometa gre, za *števce*, ljudje!!!

UPDATED 5.11.

O, ja, seveda gre še naprej! 23.10. dobim odgovor:

To, kar ste vi poslali je prilagojen obrazec s katerim se zahteva podatke o štetju prometa oziroma izpis podatkov iz evidenc o prometu za posamezna števna mesta, ki se izvajajo po naročilu in sploh ne gre za informacije javnega značaja. Zato tudi je obrazec strukturiran tako, kot je in ste morali pobrisati vse rubrike ven, saj ni ustrezal vaši želji. Tisto, kar s področja štetja prometa sodi med informacije javnega značaja je že objavljeno na spletu, torej skupni pregledi podatkov za vsa števna mesta.

Vi pa želite redno ažurirane podatke za ponovno uporabo, kar pomeni, da je potrebno izpeljati postopek v skladu s predpisi (Zakon o upravnem postopku, Zakon o dostopu do informacij javnega značaja, Uredba o ponovni uporabi informacij javnega značaja.....), ki se začne s tem, ko stranka vloži vlogo. Oblika vloge ni predpisana, predpisano pa je katere podatke in obrazložitve morajo biti v vlogi navedeni, zato sem prilagojen obrazec, ki ste ga poslali, obravnavala kot nepopolno vlogo. Iz podpisa na obrazcu ni razvidno ali ste zastopnik podjetja oziroma pooblaščen za oddajo vloge v imenu podjetja, saj ste se zgolj podpisali kot vlagatelj vloge, brez navedbe funkcije v podjetju, iz česar bi lahko sklepala, da gre za pooblaščeno osebo. Ta podatek potrebujem pri izdaji odločbe. Kot sem vam že v prvem pismu napisala, je vsebina vloge predpisana. Ne drži, da ste točno napisali do katere datoteke želite dostopati in kaj se notri nahaja - zaprosili ste samo za uporabniško ime in geslo. To je pomemben vstopni podatek, saj je v primeru obračunavanja stroškov določena višina povračila v skladu s številom vključenih lokacij.

Tudi glede ostalih pogojev je opis pomanjkljiv. Če bi sledili navodilu, da pripravite vlogo kot je to določeno v uredbi ne bi bilo nesporazuma, da "kako" ne pomeni z geslom, to že vemo, ampak da potrebujete najbrž  reden, trajen dostop in zajem podatkov, uredba določa tudi, da se praviloma opredeli tudi oblika in nosilec zapisa. Iz iste uredbe je razvidno, da je potrebno pojasniti kako se jih bo objavljalo, torej  je potrebno pripraviti opis kako se bo podatek prikazoval (grafično, številčno; kratek opis kako). Na podlagi teh vstopnih podatkov določimo pogoje za uporabo. Zato prosim za dopolnitev manjkajočih opis in pripravo manjkajočih podatkov do 28.10.2009.

Lep pozdrav,

-------------------------------------------------------------
Sandra Kržan, univ. dipl. pol.
Višja svetovalka III

Ministrstvo za promet
Direkcija Republike Slovenije za ceste
Tržaška cesta 19
1000 Ljubljana

T: 01/ 478 80 13
M: 051/675-602
F: 01/478 80 12
www.dc.gov.si

No, morda malce bolj jasno! Končno! Odgovorim:

Lep pozdrav,

hvala za vaš hiter odgovor. Nekaj stvari mi je že bolj jasnih, pa
vendar še ne vse.

Prilagojen obrazec? Zakaj pa ne, če pa NI določeno, kakšen mora bit?

Ok za zastopnika se strinjam, res nisem napisal. Bom popravil.

Ne strinjam pa se o podatkih, ker sem točno napisal do katere datoteke
bi želel dostopati in kaj se notri nahaja! Morda le tega niste
opazili.

Prav tako sem opisal kako, zakaj, način in pogoje za dostop do
podatkov. Res da sem zapisal po svoje, s svojimi besedami, a nikjer ne
piše, kako mora pisati, tudi v opevani Uredbi ne. Ker za vas ni dovolj
dobro, bom popravil in napisal in dopisal še par stvari, morda bo
potem bolj jasno in razumljivo.

Vaš stavek "Če bi sledili navodilu, da pripravite vlogo kot je to
določeno v uredbi ne bi bilo nesporazuma" ni najbolj na mestu. Morda
se vam ne zdi, vendar se trudim, da bi zadevo naredil pravilno! Ob
pomanjkanju podatkov pa je to presneto težko. Vam se zdi vse
enostavno, nam na tej strani pa je že sam pojem "informacija javnega
značaja" nekaj skoraj nedoumljivega. Spisati zahtevo, o kateri nimaš
pojma kako, pri tem, da vi natančno veste kako, pa je prava nočna
mora.

Bom torej popravil, kar lahko in poslal še enkrat.

Hvala.
Aleš.

Zato spišem še eno Zahtevo in jo spet elektronsko podpisano pošljem. Nato pa 26.10. pride novo sporočilo:

Dobro jutro,

da ne bo zopet nejevolje vas moram popraviti: vi ste zahtevali uporabniško ime in geslo, zahtevati pa morate dostop do podatkov, ki se nahajajo v obliki xml datoteke ter navesti katerih podatkov točno (vseh števcev ali zgolj nekaterih). Zahtevati morate tudi trajen dostop do ažuriranih podatkov.
Brez teh vstopnih podatkov ne morem pripraviti odločbe.  

Pravite tudi, da ni jasno kaj informacija javnega značaja je. Definicija informacije javnega značaja je:Informacija javnega značaja je informacija, ki izvira iz delovnega področja organa, nahaja pa se v obliki dokumenta, zadeve, dosjeja, registra, evidence ali drugega dokumentarnega gradiva (v nadaljnjem besedilu: dokument), ki ga je organ izdelal sam, v sodelovanju z drugim organom, ali pridobil od drugih oseb.
KAr se tiče ponovne uporabe informacij javnega značaja pa pomeni naslednje:
Ponovna uporaba informacij javnega značaja pomeni uporabo s strani fizičnih oseb ali pravnih oseb za pridobitne ali nepridobitne namene razen za prvotni namen v okviru javne naloge, zaradi katerega so bili dokumenti izdelani.

Lep pozdrav,

-------------------------------------------------------------
Sandra Kržan, univ. dipl. pol.
Višja svetovalka III

Ministrstvo za promet
Direkcija Republike Slovenije za ceste
Tržaška cesta 19
1000 Ljubljana

T: 01/ 478 80 13
M: 051/675-602
F: 01/478 80 12
www.dc.gov.si

Glede na to, da sem poslal že drugo Zahtevo, se mi zdi tole čudno, zato:

Lep pozdrav,

to govoriva o prvi zahtevi ali že o drugi? V petek sem namreč Zahtevo dopolnil, spremenil in ponovno poslal.

Upam, da sem upošteval vse, kar potrebujete.

Če pa še malo podebatirava: zakaj sta števca v Škofljici lahko javna, vsi ostali pa so Informacija Javnega Značaja in zato zaklenjeni? Z mojega stališča je zadeva potem preveč nerazumljiva. Definicije so sicer že ok, vendar si z njimi običajni ljudje nimamo kaj pomagat.

Aleš.

Potem je tišina. Do 4.11. ko se mi zdi, da moram koga malce podrezati. Najbrž je še čas za odgovor, pa vendar... Pošljem:

Lep pozdrav,

glede na to, da sem drugič poslal dopolnjeno Zahtevo, pa še nobenega glasu, me zanima ali je kaj narobe, oz.kaj lahko naredim?

Najlepša hvala,
Aleš Kermauner
Simbiont d.o.o.

Čez dve uri dobim nazaj odgovor:

Spoštovani,

vaša vloga je v postopku obravnave.

Lep pozdrav,

-------------------------------------------------------------
Sandra Kržan, univ. dipl. pol.
Višja svetovalka III

Ministrstvo za promet
Direkcija Republike Slovenije za ceste
Tržaška cesta 19
1000 Ljubljana

T: 01/ 478 80 13
M: 051/675-602
F: 01/478 80 12
www.dc.gov.si

Jep. V postopku! Juhej, morda pa pridemo še kam. Čeprav dvomim, dvooooomim. Mi bodo že zavrnili, kar čutim na vodi...

Konec zgodbe pa se nahaja TULE!


posted on Tuesday, October 20, 2009 9:30:11 AM (Central Europe Daylight Time, UTC+02:00)  #    Comments [9] Trackback